Valcovňa bezšvíkových rúr má za sebou ďalšiu strednú opravu

 

Pohľad na zavesené bremeno – základový priečnik dierovacieho lisu s príslušenstvom pri jeho montáži na základ, na mesiac starom mostovom žeriave od firmy KPK, spol. s. r. o.

Stredná oprava zariadení valcovne bezšvíkových rúr bola zrealizovaná v termíne od 12. do 23. decembra. Po ukončení opravárenských prác bola postupne odskúšaná funkčnosť jednotlivých zariadení počas studených skúšok v prvej zmene 23. decembra bez ohriateho materiálu. Postupne boli oživené a odskúšané všetky zariadenia na príprave vsádzky, výrobe lúp a výrobe rúr. Na prvý sviatok vianočný boli v stredisku výroba lúp a rúr, v druhej zmene, uskutočnené teplé skúšky spojené s valcovaním.

Príprava strednej opravy spočívala v objednaní, nákupe a výrobe požadovaných materiálov, náhradných dielov, ako aj v príprave interných a externých výkonov pre zrealizovanie naplánovaných opravárenských prác. Na oprave sa podieľali interní zamestnanci valcovne bezšvíkových rúr, centrálnej údržby valcovne bezšvíkových rúr, centrálnej údržby ťahárne rúr,  hlavnej mechanickej dielne centrálnej údržby, elektroservisu, automatizácie, energetiky, dopravy, zásobovania a závodného hasičského zboru. Okrem interných zamestnancov nám počas opravy pomáhali aj externí zamestnanci, a to z TEPLOTECHNA PRŮMYSLOVÉ PECE, s.r.o., BIS Slovensko, s.r.o., Stainless Master, s.r.o., Hutných montáží Košice, s.r.o., ECO NEXT, s.r.o., Rohrer-Impera, s,r,o., Pavol Vasiľ PVsteel, s.r.o., MAJKO, s.r.o., WAFAREX, s.r.o.,  LubTec-SK, s.r.o., SUNIK, s.r.o., BBF elektro, s.r.o., ELEKTRICKÉ SYSTÉMY, spol.s.r.o., ABB, s.r.o.

Na uvedené firmy sme sa obrátili s požiadavkou o pomoc z úzko špecializovaných, ale aj z kapacitných dôvodov.

Rozsah prác bol veľký

Všetky práce a jednotlivé akcie, ktoré boli naplánované, boli zrealizované včas a v požadovanej kvalite. Úlohy počas strednej opravy boli koordinované a riadené prostredníctvom každodenného riadiaceho štábu opravy. Odborné opravárenské úkony boli riadené a organizované predovšetkým riadiacimi zamestnancami centrálnej údržby pre valcovňu bezšvíkových rúr. Organizácia prác pomocného charakteru, ako čistenie výrobných prostriedkov, bola riadená riadiacimi zamestnancami valcovne bezšvíkových rúr.

Z dôvodu veľkého rozsahu úloh spomenieme len niektoré. Na reťazovom vlečníku pred narážacou pecou boli vymenené vlečné reťaze vlečníka. Na doprave pred nožnicou Lindeman bol spevnený základový rám uloženia prekladača z váhy, čo si vyžiadalo opravu stavebného charakteru. Na nožnici Lindemann bola prekontrolovaná spojka a brzda predlohovej hriadeli a bol vymenený pohon nožnice. Na vsádzacom a vyťahovacom zariadení karuselovej pece sme vymenili pojazdové kolesá a na vyťahovacom zariadení vyťahovacie rameno a ozubenú tyč pohonu vozíka. Na doprave za karuselovou pecou boli vymenené dopravníkové sekcie č. 5, 6, 10, 11, 12. Pred elongátorom dráha vedenia vozíka tlačky, ako aj samotný vozík tlačky, pretlačovacej stolici pastorky spolu s opravenou ozubenou tyčou, horné aj spodné pojazdové lišty v úseku prevodovky a spojovacieho kusa, dispozícia blokovania a lišty uloženia košov na výbehu.

Na rozvode vysokotlakej vody boli vymenené rýchločinné ventily, ostrekový veniec pred kalibrovacím strojom a kabína ostreku s ostrekovým vencom pred redukovňou. Pred odvalcovacou stolicou zasa  kinematický mechanizmus dvíhania a spúšťania dopravných valcov. Za odvalcovacou stolicou bol opravený základový rám uloženia hriadelí rotačného prekladača, čo si vyžiadalo aj opravu stavebného charakteru.

Na tepelnej stabilizácii tŕňových tyčí boli vymenené roštnice. Na krokovej peci pred redukovňou zasa dva priečne nosníky krokovadiel pece, tiež výstupná traverza, poškodené roštnice krokovadiel pece aj dopravné valce vstupného a výstupného dopravníka pece. Na redukovni boli osadené dopravné valce na vstupnom dopravníku, vymenené boli rámy vstupného navádzacieho lievika, rámy pre upínanie stojanov, horné a dolné lišty telesa redukovne. Na krokovom chladníku boli vymenené opotrebené valce vstupného a výstupného dopravníka. Opravené bolo striasanie krokového chladníka.

Na pílach FRAMAG č. 2 a 3 boli vymenené rámy troch valcových dopravníkov píl, hydraulické valce pre upínanie rúr a rámy pre odpadové dopravníky píly č. 2. V úpravni rúr bola zrealizovaná oprava poškodených dopravných zariadení a pravidelná polročná údržba na defektomatoch. V rámci IA boli zabudované nové navádzacie stojany pre skúšobné hlavy defektomatu obidvoch liniek.

Medzi najväčšie práce elektroúdržby patrila výmena statora a rotora na ľavom pohone pretlačovacej stolice a oprava pohonov na úseku prekladačov priečnej dopravy z teplej časti na úpravňu pri kabínach K-8 a K-17.

Čas ukáže výsledky

Počas strednej opravy sme zrealizovali časovo aj organizačne náročnú generálnu opravu bočných stien a stropu karuselovej pece v zóne č. 5. Taktiež bola po mechanickej stránke uskutočnená oprava vodného uzáveru a vnútorného obvodu otočnej nisteje karuselovej pece, ktorá spočívala vo výmene poškodených nožov.

Stredná oprava zahŕňala tiež časovo aj organizačne náročnú investičnú akciu – výmenu dierovacieho lisu. V hydraulickom systéme dierovacieho lisu došlo k výmene čerpadla č. 2 s novým základom a výkonnejším elektromotorom. Taktiež sme vymenili opotrebované hydraulické prvky a nahradili novými.

Najbližšie týždne a mesiace ukážu, do akej miery sa nám podarilo naše ciele naplniť. Veríme, že budeme môcť konštatovať, že všetky zrealizované práce dopadli z kvalitatívneho hľadiska dobre. Sme presvedčení, že nemalé finančné prostriedky investované do zlepšenia stavu a modernizácie zariadenia boli využité účelne a efektívne. Tak, ako aj v predchádzajúcich opravách, odviedli kolektívy všetkých zamestnancov zúčastnených na oprave veľké množstvo práce, za čo im zaslúžene patrí poďakovanie.