V jednotlivých kantínach našej spoločnosti sa počas prvej, druhej i tretej pracovnej zmeny vystrieda množstvo ľudí. Neraz dochádza k situácii, že stravníci čakajú na prevzatie jedla v dlhších radoch. Existuje však možnosť eliminovať hromadenie konzumentov a tým zabezpečiť rýchlejší výdaj vareného alebo baleného pokrmu, prípadne produktov vo voľnom predaji. Aj systém stravovania má u nás svoje pravidlá. Definuje ich Pokyn 189/2018 Harmonogram nástupu zamestnancov do stravovacích zariadení ŽP Gastroservis, s.r.o.
Dokument informuje, v akom čase príslušnej zmeny by si mali zamestnanci jednotlivých prevádzkarní prevziať stravu a v prípade potreby ju skonzumovať v kantíne. Cieľom pokynu je rozdeliť príchod stravníkov do jedální podľa príslušných výrobných úsekov.
Vďaka tomuto predpisu, respektíve jeho dodržiavaniu, je možnosť udržať flexibilné vydávanie stravy bez zbytočného čakania v rade.
Najväčší nápor býva v dennej zmene
„Harmonogram platí vo všetkých stravovacích zariadeniach našej spoločnosti. Jeho cieľom je plynulý výdaj a eliminácia nervozity stravníkov i zamestnancov ŽP Gastroservis, ktorí pri väčšom nápore nestíhajú, “ povedala Ing. Jana Kohútová, riaditeľka spoločnosti ŽP Gastroservis, s.r.o. a vysvetlila: „Harmonogram stravovania zabezpečuje plánovaný a koordinovaný výdaj stravy v jednotlivých zmenách. Najväčší problém s jeho nedodržiavaním je v dennej zmene.“
Existujú výnimky
Existujú aj výnimky, ktoré umožnia stravníkom najesť sa aj mimo určeného času. V pokyne sa píše, že ak ide o práce, ktoré nemožno prerušiť, musí sa zamestnancovi aj bez prerušenia prevádzky alebo práce zabezpečiť primeraný čas na odpočinok a jedenie. V takomto prípade budú zamestnanci, ktorých sa to týka, navštevovať stravovacie zariadenia súbežne so zamestnancami ostatných prevádzkarní a odborných útvarov tak, ako im to dovolia prevádzkové podmienky.
Vedenie spoločnosti ŽP Gastroservis, s.r.o. apeluje na všetkých stravníkov, aby harmonogram nástupu zamestnancov do stravovacích zariadení dodržiavali v čo najväčšej miere. Nie je to však len o odporúčanom dodržiavaní pravidiel z pohľadu zamestnancov. Úlohy majú aj vedúci jednotlivých prevádzkarní a odborov.
„Harmonogram by mal byť vystavený v každej prevádzkarni na verejne dostupnom a viditeľnom mieste, aby k nemu mali zamestnanci prístup. Samozrejme, pracovníci Železiarní Podbrezová ho nájdu aj v našich kantínach,“ dodala J. Kohútová.