Po prestávke zapríčinenej pandémiou koronavírusu beží v akciovej spoločnosti Železiarne Podbrezová opäť súťaž medzi pracovnými zmenami vo výrobných a obslužných prevádzkarňach. Sú do nej zapojené pracovné kolektívy kategórie „R“ z oceliarne, valcovne bezšvíkových rúr, ťahárne rúr, centrálnej údržby, energetiky, dopravy a odboru riadenia kvality.
Kritériá súťaže sú zamerané na kvalitu, výsledky hospodárenia, dodržiavanie zásad bezpečnosti pri práci, reklamácie a sú vyhodnocované a zverejňované na vývesných tabuliach prevádzkarní. Vlani sme kvôli vynechanému ročníku o súťaži zmien v našich novinách nepísali, teraz vám opäť predstavujeme víťazné kolektívy jednotlivých prevádzkarní.
O priebehu súťaže v koľajovej doprave nás informoval jej vedúci Ing. Jozef Siman:
Ako pokračovala súťaž medzi zmenami v minulom roku?
– Súťaž medzi zmenami prebiehala podobne ako v roku 2020 bez výrazných zmien. Naďalej sa sledovali kľúčové kritéria, ktorými sú bezpečnosť, nehodové udalosti a včasnosť obsluhy.
Sú kritériá súťaže rovnaké ako v predchádzajúcich rokoch alebo medzitým pribudli nové hodnotiace prvky?
– Hlavné kritériá pre železničnú dopravu boli ponechané tak, ako boli nastavené na začiatku súťaže medzi zmenami. Naďalej sledujeme základné kritéria, ktorými sú riadiaca činnosť zmenového majstra, dodržiavanie zásad BOZP a prevádzkových predpisov. Ďalej plnenie prepravných požiadaviek, dopravné nehody na dráhe a incidenty zapríčinené dopravnou obsluhou, udržiavanie poriadku na pracovisku a pracovné úrazy a starostlivosti o hnacie dráhové vozidlá v železničnom parku koľajových vozidiel.
Čo najviac ovplyvňovalo priebeh súťaže?
– Tak, ako vždy, najväčší vplyv na priebeh súťaže medzi zmenami majú samotní pracovníci kategórie „R“, a to svojím prístupom k plneniu požadovaných obslúh z iných prevádzkarní Železiarní Podbrezová a.s.
Hlavný dôraz pri vykonávaní obslúh je kladený na včasnosť a dodržiavanie pracovnej a technologickej disciplíny jednotlivých posunujúcich dielov a výhybkárok, čo má priamy vplyv na bezpečnosť, úrazovosť a nehodovosť strediska železničnej dopravy. Nie zanedbateľný vplyv na získanie bodov má aj organizačná činnosť príslušného zmenového majstra železničnej dopravy.
Predstavte nám víťazný kolektív za rok 2021.
– Minuloročným víťazom sa stala zmena „C“ pod vedením majstra Jozefa Pribylinu. Víťazi získali 4 745 bodov z celkového počtu 4 800. Chcem sa poďakovať víťaznému kolektívu za zodpovedný prístup k plneniu pracovných úloh.
Čo posunulo víťazov do popredia pred ostatné súťažné kolektívy?
– Víťazi predstihli zmenu „A“ o päť bodov, ktoré získali za vyšší počet zmanipulovaných vozňov v sledovanom období a za predchádzanie nehôd a zvýšenej všímavosti a opatrnosti pri vykonávaní dopravných obslúh. Podiel na víťazstve mal aj zmenový majster, ktorý svojimi organizačnými schopnosťami dopomohol k získaniu náskoku v počte zmanipulovaných vozňov.
Na záver chcem pochváliť a poďakovať všetkým pracovníkov železničnej dopravy, ktorí svojím prístupom k práci prispievajú k zvýšeniu bezpečnosti a dobrým vzťahom na pracovisku.