Akciová spoločnosť Železiarne Podbrezová je na poli hutníctva významnou značkou. Takmer dve storočia nepretržitej výroby zanechali nezmazateľnú stopu v histórii slovenského priemyslu. No aj pestrá aktivita spoločnosti v rôznych oblastiach každodenného života si zaslúži uznanie a obdiv. Vedenie prezentuje svoju činnosť rôznymi spôsobmi. Jedným z nich je aj kanál na známej videoplatforme YouTube, pod názvom Železiarne Podbrezová. Prostredníctvom neho môžu užívatelia nahliadnuť do života fabriky, dcérskych spoločností, ale zoznámia sa aj s ďalšími činnosťami, ktorými sú podbrezovské železiarne známe doma i vo svete.
Odberateľov nášho kanála je už takmer deväťtisíc. Sú medzi nimi tuzemskí, ale aj zahraniční užívatelia. V dlhom zozname by sme našli zamestnancov, partnerov, ale i bežných ľudí, ktorých zaujíma fungovanie jedného z najstarších hutníckych závodov na Slovensku.
„Číslo odberateľov je skutočne vysoké, preto je dôležité zverejňovať zaujímavý obsah. Hlavným cieľom je, predovšetkým, propagácia podbrezovských železiarní. Dosah videí je vďaka počtu odberateľov veľký, pozrieť si ich môžu nielen bežní užívatelia internetu, ale aj potenciálni obchodní partneri. Návštevníci kanála majú možnosť nahliadnuť do výroby, kde vidia celý jej proces. Vďaka videám a reportážam môžu tiež sledovať kompletnú činnosť a aktivitu spoločnosti na poli vzdelávania, sociálnej sféry, kultúry či športu,“ vysvetlil Ľubomír Cibuľa z odboru predaja a marketingu.
Rekordné video
V súčasnosti obsahuje kanál viac ako 180 videí staršieho i novšieho dátumu. „Viaceré sú prevzaté z regionálnej televízie Hronka, s ktorou máme nadviazanú spoluprácu. Väčšinu videí pridávajú zamestnanci nášho odboru, ale aktívna je aj dcérska spoločnosť Pipex Italia, s ktorou pri vytváraní obsahu taktiež spolupracujeme,“ pokračoval Ľ. Cibuľa.
Spomedzi videí nášho kanála sa najväčšej obľube tešia tie z výroby.
„Počet pozretí tohto typu videí sa pohybuje od niekoľkých stoviek až po tisíce. Najsledovanejšie je video, ktoré sme na YouTube pridali ešte pred siedmimi rokmi. Má dva milióny pozretí a v necelej štvrťhodine opisuje výrobný proces od spracovania oceľového šrotu až po finálny výrobok. Doplnené je o slovenské titulky. Zaujímavosťou je aj počet komentujúcich, ktorých je viac ako šesťsto, takmer výlučne zo zahraničia,“ doplnil Ľ. Cibuľa a dodal: „Kráčame s dobou a aj takýmto spôsobom chceme nielen mladým, ale i širokej verejnosti ukázať, že priemysel je zaujímavý z každého uhla pohľadu.“
Film o novodobej histórii
Najnovším „prírastkom“ v známej platforme je dokument s názvom Novodobá história Železiarní Podbrezová.
Film nás v úvode vráti do minulosti, v skratke opíše základné míľniky pri zrode fabriky. Jeho ústredná časť sa však sústreďuje na obdobie posledných 50 rokov. Podrobne pripomenie dôležité medzníky pri výstavbe výrobných hál, opíše vtedajšie problémy v kontexte doby, nevynechá ani hlavný cieľ, ktorým bola dlhé roky intenzifikácia oceliarne. Pri sledovaní si aj súčasní pracovníci iste spomenú na jednotlivé etapy vo vývoji akciovej spoločnosti v 90-tych rokoch, film odhalí aj úskalia, ktorými muselo vtedajšie vedenie prejsť, kým sa fabrika dostala z červených čísiel. V závere obsahuje predstavenie jednotlivých dcérskych spoločností, v rámci ŽP Group, či mnohých aktivít, ktorými sa môžeme pýšiť. Snímka je dynamická a uvidíte v nej množstvo pekných záberov z výroby, ako aj zo spomínaných spoločností skupiny.
„Tento film som nechal natočiť, aby sme zaznamenali posledných päťdesiat rokov, ktoré považujem v histórii Železiarní Podbrezová za veľmi úspešné. Ako dokument poukazuje, veľa vecí sa nám podarilo zmodernizovať, sme konkurencieschopnejší a právom sme sa zaradili medzi svetovú špičku vo výrobe bezšvíkových rúr valcovaných za tepla a ťahaných za studena. Za to by som chcel poďakovať všetkým kolegom, ktorí so mnou pracujú, spolupracovníkom, ale aj naším dodávateľom, spolupracujúcim bankám, ale tiež odberateľom za zachovanú priazeň,“ hovorí na konci dokumentu Vladimír Soták, predseda Predstavenstva a generálny riaditeľ akciovej spoločnosti Železiarne Podbrezová a dodáva: „Verím, že film poteší srdce každého z vás, keď uvidí, že rodina železiarov je veľká a spolu sme veľmi silní.“
V závere poprial generálny riaditeľ podbrezovským železiarňam ďalších 180 rokov úspešnej histórie a dobrý manažment.
Propagácia akciovej spoločnosti Železiarne Podbrezová prostredníctvom videokanála je moderným spôsobom, ako pomyselne otvoriť brány najväčšieho zamestnávateľa na Horehroní pre verejnosť. Živá spoločnosť, vedená správnymi ľuďmi, je totiž pýchou nielen regiónu, ale celého Slovenska.