Futbalový klub Železiarne Podbrezová sa snaží neustále napredovať po všetkých stránkach a jednou z jeho priorít je získavať priazeň fanúšika. Pred jarnou časťou Niké ligy preto vedenie pripravilo pre všetkých svojich priaznivcov prekvapenie. Počas zimnej prestávky vyrástol pred Zelpo Arénou novučký kamenný fanshop, spolu s vynoveným bufetom. Modernejší priestor a aj vyšší komfort pri nakupovaní ocení nejeden priaznivec železiarov.
Podľa Miroslava Poliačeka, generálneho manažéra FK Železiarne Podbrezová, je jedným z cieľov klubu dlhodobo zlepšovať služby pre fanúšikov v Zelpo Aréne.
„Hľadali sme spôsoby, ako čo najviac zlepšiť vybavenie nielen nášho fanshopu, ale aj bufetov. Som presvedčený, že týmto krokom sa náš úmysel podarilo naplniť. Od jarnej časti je teda pre fanúšikov v priestoroch nášho štadióna pripravený nový fanshop a bufet, ktoré návštevníkom rozhodne zvýšia komfort. Veľmi nás teší, že sme už počas zápasu s Trenčínom dostali pozitívne odozvy,“ vyjadril sa pochvalne M. Poliaček.
Prví návštevníci
A práve meranie síl medzi Podbrezovou a Trenčínom bolo zároveň časom otvorenia novej predajne. Hoci si najmä kvôli chladnému februárovému počasiu veľa ľudí cestu na štadión nenašlo, nová predajňa prilákala mnoho fanúšikov, ale i zvedavcov, ktorí si chceli priestor pozrieť na vlastné oči.
Samotný fanshop je pritom súčasťou väčšiny profesionálnych klubov. Z marketingového hľadiska a aj z pohľadu budovania značky konkrétneho futbalového klubu je v dnešnej dobe už nevyhnutnosťou. Najväčšie futbalové značky na svete sa pýšia predajňami suvenírov, ktoré sa rozprestierajú na ploche vo veľkosti desiatok metrov štvorcových a ponúkajú stovky produktov s motívmi klubu. Tržby z predaja sortimentu pritom tvoria značné percento rozpočtu. Len pre zaujímavosť, fanshopy väčších klubov nájdu fanúšikovia nielen v útrobách štadiónov, ale i v nákupných centrách, uliciach miest či dokonca na letiskách.
Širší sortiment
Určite je preto pozitívne, že sa už i naša malá rodina železiarov môže pýšiť modernejším priestorom, kde fanúšik nájde všetko, čo hľadá a aj takouto cestou môže podporiť svoj klub. Doterajší klasický „stánok“ pred vstupom na štadión v Podbrezovej pritom vystriedala štýlovo upravená kontajnerová stavba, na ktorej stene sa vyníma veľké logo nášho klubu. Podľa Miroslava Poliačeka sa zmenil aj ponúkaný tovar s tematikou FK Železiarne Podbrezová.
„Doterajší sortiment sme doplnili o nové druhy oblečenia a aj ďalšie predmety. Zamerali sme sa i na detských fanúšikov, pre ktorých sme pripravili novú kolekciu oblečenia, vhodnú pre všetky kategórie – od najmenších detí až po tínedžerov. Taktiež sme vytvorili vlastnú značku oblečenia Železiar fans. Ide o prepojenie s názvom nášho fanklubu a najvernejšími podporovateľmi. Chceme totiž spájať všetkých fanúšikov Podbrezovej. Zároveň sú v predaji originálne dresy FK Železiarne Podbrezová s možnosťou potlače vlastného mena a čísla podľa vlastného výberu.“
Ciele aj mimo ihriska
Generálny manažér prízvukuje, že klub sa snaží postupne realizovať kroky, aby sa fanúšikovia v Zelpo Aréne cítili príjemnejšie.
„Po návrate do Niké ligy konzistentne bojujeme o prvú šestku, ale ciele máme aj mimo ihriska a toto je jeden z krokov, ako sa ich snažíme napĺňať. Zároveň pre fanúšikov ponúkame služby v bufetoch – čiže rôzne jedlá a nápoje. Dlhodobo sa im snažíme vyjsť v ústrety a rôznymi akciami ich túžime prilákať na tribúny, čoho výsledkom bola vysoká návštevnosť proti viacerým zaujímavým súperom, napríklad Slovanu alebo Trnave,“ pokračoval generálny manažér. Zároveň dodal, že aktivít je ďaleko viac.
„Vďaka silným partnerom klubu prinášame aj prestávkovú súťaž počas jednotlivých futbalových zápasov, rovnako tak čoraz viac priestoru dostáva naša akadémia. Teší nás, že aj na stretnutiach mládežníckych tímov je zaujímavá návštevnosť nielen rodičov, ale najmä fanúšikov Podbrezovej. Chceme pokračovať na tejto ceste a spoločne budovať silnú značku futbalového klubu,“ dodal.
Fanshop môžu fanúšikovia navštíviť počas každého zápasu FK Železiarne Podbrezová v Zelpo Aréne.